היום מדיה חברתית היא מזמן לא רק "חברתית".
כמעט כל פלטפורמה שקמה כרשת חברתית הפכה לאחרונה גם לכלי פרסום ממוקד עבור עסקים.
הדוגמה הבולטת לפרסום בדיגיטל שתפס תאוצה היא Facebook, הרשת החברתית הגדולה בעולם – אותה כולנו מכירים. זו כבר עובדה ידועה שאפשר לפרסם בה בתשלום לקהל יעד ממוקד שעבר פילוח.
אבל מה בנוגע לשאר הרשתות החברתיות?
גם הן הפכו לפלטפורמות שיווק בדיגיטל. כל אחת בקצב שלה, בזמן שלה, ובדרך שלה.
האחרונה שהצטרפה לחגיגה היא Pinterest, שמפתחיה הקימו את Pinterest for Business והפלטפורמה מציעה שירותים בתשלום לעסקים המעוניינים להרחיב את אפיקי הפרסום במדיה החברתית.
Pinterest לעסקים
למי שלא מכיר – Pinterest זוהי רשת חברתית מקוונת דמוית לוח מודעות, שמאפשרת ליצור ולנהל אוספים של תמונות שמשתמשים אהבו ברחבי הרשת והחליטו "לנעוץ". אם תרצו, רשת חברתית שכולה Share אחד גדול, כולל share ל-share של אחרים, וכן הלאה.
במסגרת פלטפורמה זו, 3 הפיצ'רים העיקרים של הרשת החברתית שנפתחו לעסקים, מעבר לבלוג והמדריכים הרבים שפיתחו מומחי השיווק של הרשת, הם אלה:
1. Rich Pins – נעיצות עשירות
אלה נעיצות שכוללות מידע נוסף שאינו רק תמונה, כמו פוסט ב-Facebook בעצם. יש 5 סוגים:
* סרט – בה המשתמשים יוכלו למצוא דירוגים, סקירות ורשימות שחקנים לסרטים המעניינים אותם.
* מתכון – כולל פיצ'ר מיוחד המאפשר לחפש ולסנן מתכונים מסוגים שונים: פלאו, טבעוני, נטול-גלוטן, ועוד.
* כתבה – מציגה כותרת, שם הכותב ותיאור, כדי שמשתמשים יוכלו לנעוץ ולשמור כתבות המעניינות אותם.
* מוצר – עם מחיר, זמינות ואיפה לקנות. משתמשים יקבלו התראה על ירידת מחיר של מוצר שנעצו. שווה!
* מקום – המציג כתובת, מפה ומספר טלפון.
על מנת ליצור אותן, יש להכין את האתר קודם לכן עם מטא-תגיות, ולבחון את הנראות שלהן ב-Pinterest.
קצת עבודת פיתוח אבל לא מצריך יותר מדי מאמץ 🙂
2. Pinterest Analytics – נתונים סטטיסטיים
פלטפורמת הסטטיסטיקות של Pinterest תציג לכם נתונים חשובים כמו:
* אילו תמונות ונעיצות הן האהובות ביותר ע"י משתמשים
* מהן התמונות ה"ננעצות" ביותר מהאתר שלכם
* והכי חשוב: פילוח קהל היעד שלכם ב-Pinterest: כולל מגדר, מיקום ותחומי עניין!
3. Promoted Pins – נעיצות מקודמות
האופציה הזו עדיין לא הושקה ומסתמן שבינתיים היא קיימת לעסקים בארה"ב בלבד. כנראה שמדובר בפונקציה זהה לפוסטים המקודמים בתשלום ב-Facebook ומופיעים גם למי שאינו עוקב אחר משתמשים או מפרסמים מסוימים ע"י פילוח.
בעקבות האחיות הגדולות
עם החדשות על הצטרפות הרשת החברתית הגדולה האחרונה – Pinterest – לחגיגת הפרסום,
יצאנו לבדוק מי היה שם קודם ואיך זה עובד בכל פלטפורמה?
הראשונה הייתה Twitter, שהקימה את Twitter for Business לפני כשנתיים. הפלטפורמה מאפשרת לבעלי עסקים לפרסם "ציוצים" כך שיקודמו ויופיעו גם למי שאינו עוקב, בין אם אלה ציוצים ממומנים ובין אם אלה ציוצים המעודדים הורדה של אפליקציה או איסוף לידים.
אחריה LinkedIn, שמכורח היותה רשת חברתית עסקית, לא קראה לעצמה בשם זהה ל-Twitter אך כן הקימה פלטפורמת פרסום LinkedIn Ads.
עיקר הפלטפורמה מתחלק לשניים:
* הראשון הוא מודעות LinkedIn, בו אפשר ליצור מודעות, בעיקר לצורך גיוס והשמה.
* השני הוא עדכונים ממומנים, כמו הפוסטים הממומנים של facebook או הציוצים הממומנים של ה-Twitter.
המחיר ב-LinkedIn אמנם יקר יותר מה-facebook למשל, אך הפילוח יותר מדויק ויותר קולע למטרה. כך התכנים שאתם משתפים בדף העסקי שלכם בפלטפורמה, מגיעים לקהל יעד הרבה יותר רלוונטי.
האחרונה, עד לא מזמן, הייתה Instagram, שהשיקה גם כן את Instagram for Business שכוללת גם היא תמונות שמקודמות בתשלום. הפלטפורמה תפסה תאוצה והפכה לפופולארית ביותר, ובין העסקים שמפרסמים ב-Instagram תמצאו את: יצרנית רכבי היוקרה Mercedes Benz, ענקית הגלידה Ben & Jerry's ומותג הג'ינס Levi's.
קורה לטובים ביותר…
כך, כמו בטלוויזיה, באינטרנט, ואצל הזמרים הכי טובים – גם ברשת החברתית Pinterest גילו את הפוטנציאל השיווקי העצום ובדומה ל"אחיותיה הגדולות", הרשתות החברתיות הוותיקות – היא "התמסחרה".
אם זה טוב או רע? תלוי את מי שואלים 🙂
בינתיים, אתם מוזמנים להצטרף אלינו בשאר המדיות החברתיות: Facebook, Twitter, Linkedin ו-Instagram.